Van mug naar haai - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu Van mug naar haai - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu

Van mug naar haai

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Otto en Nicky

26 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

Ik was gebleven op de hike. Deze was gaaf! We zijn de bergen ingetrokken waar het bos een mengelmoes is van bananen, bamboe, loofbomen en sparren. Via heel veel rijstvelden waren we in de middag aangekomen in een dorpje waar we bij de mensen thuis sliepen(de tweede dag ook zo en de derde berg af). Dat was een leuke ervaring.
Vanuit daar zijn we met een rotte bus naar Tentena gereden. Hier hebben we een waterval en het ziekenhuis bezocht. Otto had een lelijke muggenziekte (dengue) opgelopen maar is nu weer helemaal gezond! Met een nog rottere bus zonder ramen in de regen, met een vrouw die nonstop in mijn benen kneep, naar Poso gegaan. Hier hadden we een snelle tussen stop om naar de haven te gaan. De afgelopen week hebben we op een tropischeiland door gebracht Kadidiri (Togean eilanden). Omdat we natuurlijk de ferry hadden gemist hebben we een lokaal bootje gehuurd. Onze kapitein was de weg kwijt en we hebben negen uur op het water doorgebracht! Gelukkig waren ze zo aardig om om 23.00uur nog voor ons te koken! We zaten in een duikresort en hebben twee keer een snorkel trip gemaakt. Als of je een folder openslaat, zo mooi! Iemand had Otto lenzen gegeven en zo kon hij eindelijk ook iets zien onder water. Er is zelfs een haai gespot (helaas niet door ons). 's Avonds Bij het kampvuurgezeten met bintang en vooral arak. Waardoor iedereen de volgende dag een enorme kater had!
We hebben afgelopen nacht doorgebracht op een boot weer terug naar het vaste land. We haddenv de kabine van de kapitein gehuurd. Arme man...
Onder tussen onze volgende reis naar Amerika gepland. We zijn al zo veel Amerikanen tegen komen en allemaal zeggen ze dat ze een kamer hebben...dus...
Morgen vertrekken we naar Manado om terug naar Bali te vliegen.

Tot die tijd de groeten!

• 26 Maart 2010 - 08:22

Ellen:

Hoi Nicky en Otto,

Leuk weer een reisverslag van jullie Indonesische avonturen te lezen. Volgens mij is het daar een waar paradijs en zijn de mensen héél aardig. En het lijkt me heerlijk om zo rond te reizen.

Hier in Frankrijk begint de lente aan te breken. Het is de agelopen dagen mooi weer geweest. Echter nu weer een aantal dagen regen. Maar goed dat hoort erbij.

Héél veel plezier nog!!

Groetjes liefs,

Ellen (en natuurlijk ook van ome Rob)

• 26 Maart 2010 - 09:52

Rob:

fijn om weer iets van jullie te horen.
    mooie fotos trouwens zo brievenbus wil ik thuis ook wel ;)

zaterdag gaan ik met dees vieren dat we 2 jaar samen zijn.

veel plezier nog en tot het volgende reis verslag :D

• 26 Maart 2010 - 10:30

Tante Sjan:

Hallo Nicky en Otto,

Gisteren hoorde ik van kleine oma, dat Otto malaria had...gelukkig bleek het om een andere muggenziekte te gaan en is hij inmiddels weer opgeknapt, zodat jullie je reis kunnen hervatten!
    Heerlijk om weer wat te horen, en fijn dat alles goed gaat en jullie zo genieten. Amerika is zeker een leuke optie voor een volgende reis!!
    De mannen van huize Haneveer gaan in mei een weekje naar New York, en zelf -aangestoken door Marjolein- ben ik van plan om ergens eind 2010 naar Cambodja te gaan. Voor die tijd zijn jullie al lang terug, zodat ik in elk geval gebruik kan maken van alle tips die jullie voor me hebben ;-)

Geniet er nog van en hopelijk laten jullie ons iets minder lang wachten op het volgende verslag!!

Lieve groeten en een dikke knuffel,
    -Tante Sjan-

• 26 Maart 2010 - 16:35

Kleine Oma:

Lieve Nicky en Otto,
    Hoe gaat 't met jullie? 't is al weer een poosje geleden, dat ik iets gehoord heb.

Maarja geen bericht. goed bericht.

Geniet maar lekker van je vakantie en pas goed op elkaar!

Groetjes liefs dikke kus
    en een knuffel. Ook voor Otto

Kleine Oma

• 28 Maart 2010 - 13:57

Tatum:

Alweer veel mee gemaakt!
    Klinkt allemaal heel exotisch, vooral die muggeziekt!
    Reizen werkt verslavend, we zitten nu in Vietnam en hierna Laos, maar als ik jullie verhalen zo lees zit Indonesie er ooit voor mij ook aan te komen:)
    Knuffel, Tatum

• 30 Maart 2010 - 11:45

Lori:

Voor mij hier al twee dagen regen helaas, al vind ik een koelere temperatuur stiekem niet zo erg. Leuk dat jullie ook trekken! Ik begin morgen ook weer.

• 30 Maart 2010 - 19:46

Kim:

hihi leuk filmpje ook ;-)

• 09 April 2010 - 08:46

Alex:

zoals gewoonlijk: de reis regelt zichzelf. Er is altijd iemand die nog iemand kent die .. en dan tawar2. Veel plezier daar. Lx