Jakarta... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu Jakarta... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu

Jakarta...

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Otto en Nicky

27 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Nog een snelle update, omdat jullie er om zeuren, we iets te vertellen hebben en omdat ik nog een uur internet heb!

Ah Krui! 's Avonds zijn we daar aangekomen en namen een ojek naar 'n hotel. Ze wilden ons 15km verderop brengen (dat is geen pretje achter op een scooter met zware rugzak)maar dat feest ging niet door, breng ons naar het eerste hotel! Drie hotels later kwamen we aan in een surf kamp. We zouden maar twee nachtjes blijven en dan naar een meer.
Alles was er zo rustig en fijn en ontzettend heet! Met een scootie naar het meer gereden. Een paar keer fout gereden en beland in een bijna middelseeuws dorpje! De weg naar het meer was leuk maar de stad daar boven leek een spookstad. Dus hebben we de rest van de week op ons luie gat in Krui doorgebracht!
Met de bus weer verder naar Bandar Lampung. Gewoon een grote stad met een pizzahut en hollandbakery.
Vanuit daar naar Way Kambas. Hier zaten we in een ecologische bungalow en kregen we luxe te eten. Het was een mooi maar helaas duur plekje. Op onze ene dag daar hadden we een fijne lange wandeling gemaakt door een bos waarvan we niet van het pad af mochten. Er leven daar tijgers, olifanten, krokodillen en nog meer van dat gespuis. Aan het eind van de wandeling werden we beloont met een paar olifanten. Deze leven in een trainingcentrum, ze kunnen overal rondlopen maar niet het bos in bij de wilde dieren. We hadden ons zelf getrakteerd op een ritje! Dat was lachen! Het is hoog, waggelend, met eten en water spelend en je krijgt er blauwe billen van!
Nu zitten we in het precies tegenovergestelde... We waren om acht uur opgestaan om om vijf in het stinkende Jakarta aan te komen. Helaas hadden onze bussen nergens zin om te vertrekken en kwamen we pas om 10 uur aan! We blijven nog een nachtje langer om als we er dan toch zijn het nachtleven van Jakarta te beleven.

Vanaf nu zal onze reis snel gaan, nog maar twee maanden! We hebben zelfs een planing! Hierna gaan we Alle restjes Jawa bekijken, vliegen we voor een paar dagen naar Singapore, een maandje surfen en dan al weer naar huis!
We willen ook wel weer terug, al is het hier nog zo fijn! Gisteren hadden we een feestje want we hadden yoguhrt en we hadden eerder bij iemand dropjes geschooid. :)
Haha nou tot over 63 dagen!

Sampai jumpa

• 27 Mei 2010 - 08:44

Tante Sjan:

Ha die Nicky en Otto!

Wat klinkt het onwerkelijk allemaal...maar geweldig!! Je zult zomaar olifanten tegen komen! Lijkt me toch minder eng dat krokodillen en tijgers...
    'Nog maar 2 maanden', is toch nog een hele tijd hoor, dus geniet er nog lekker van!!
    Hier begint het langzaamaan te zomeren, met af en toe koude dagen en volop regen. Onze luifel staat in elk geval weer in zomerstand, en we hebben zelfs de badkleding al uit het stof gehaald ;-)

Hele dikke knuffels,
    Tante Sjan en de rest.

• 27 Mei 2010 - 12:13

Rob:

Heey vakantiegangers

erg leuk om weer wat van jullie te horen :d
    het lijkt me echt gaaf om daar zo op de paden door de bossen te lopen om wilde dieren te zien :p. wel eng als je daar zomaar krokodillen, tijgers en olifanten tegen kunt komen.
    vind het wel grappig dat jullie nu een planning hebben moeten maken van wat jullie nog willen gaan doen / bezichtigen :P

in ieder geval nog een fijne 63 dagen :d en tot snel ;)

• 27 Mei 2010 - 21:00

Mariolein:

Hey Nicky en Otto,

Jullie maken wel erg veel mee. als jullie alles maar kunnen onthouden wat je gezien en meegemaakt hebbt ;).
    Maar geniet ervan want al die ervaringen en belevenissen doen jullie goed! 2 maanden is nog een hele tijd dus geniet ervan! :D

Groetjes en liefs!!!
    Mariolein

• 15 Juli 2010 - 14:28

Tante Sjan:

Hallo Nicky en Otto!

The end is near... Over een week of 2 zullen jullie weer voet zetten op Nederlandse bodem. Wat zullen -met name- de papa's en de mama's naar dit moment uitkijken.
    En wij ook hoor ;-)
    We hebben intussen de oranjekoorts, hittegolf en zelfs een echte storm overleefd, dus die paar weken zal ook nog wel lukken ;-)
    Namens alle Haneveren wil ik jullie nog een fijne tijd wensen en een voorspoedige reis en thuiskomst!!
    Geniet nog van deze laatste dagen, we kijken uit naar al jullie foto's, verhalen, maar het meest naar jullie zelf natuurlijk ;-)

Heel veel liefs en grxxtjxs,
    Tante Sjan en de rest!