Aapjes kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Otto en Nicky - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Otto en Nicky

17 April 2010 | Indonesië, Batavia

Oef dat is alweer even geleden!
In de tussentijd zaten we een week in Manado (Noord-Sulawesie). Vanuit daar vlogen we naar Bali.
Het was fijn om weer even thuis te zijn, eigen kamertje, mensen die Nederlands spreken en zo veel touristen! Hier zijn we met de scootie naar een vulkaan gereden die in een krater staat. De ene helft van de krater is meer en de ander zwart lavagesteente. Echt fatsoenlijk rijden kon je niet dus dat was weer lachen! Verder hebben we niet veel gedaan, geshopt en sufers bekeken.
Na een week vlogen we door naar de andere kant van Indonesie, Medan, Sumatra. In een klein backpackers-hotelletje hebben we een paar mensen ontmoet. Andy; een surfer uit Australie met een grote mond, Saffie; een gigantische Zuid-Afrikaan die bang is voor alles maar leuk danst, zijn vriend Ollie uit Engeland; hij draagt twee verschillende sokken, en Julia een Zweeds meisje dat ons vroeg heeft verlaten.
Met deze groep zijn we naar Bukit Lawang gegaan. Dit is een natuurreservaat, dus een jungle! Het was daar zo mooi dat we er een week hebben gehangen. Julia is alleen op een trek gegaan en wij bleven in de rivier hangen. We komen net terug van een trek door de jungle. Het is vreemd om lianen en varens aan de kant te slaan en vervolgens zit er een orangoetang voor je neus! We hebben er 9 gezien, met kleinjes! (Foto's komen zo snel mogenlijk).
We sliepen onder een zeiltje naast de rivier waar twee jongens voor ons kookten en kaarttrucjes deden. Op de tweede dag hebben we rare eekhoorns gezien.
Gister avond in de regen gezwommen in de rivier en starwars gekeken. Net terug gerden naar Medan. Het is raar om tussen de palmolie plantages te rijden als je net uit het gebied komt dat de natuur daar tegen beschermd! Ik ga er wel over denken, want het is bijzonder om die paar orangoetangs die er nog zijn rond te zien slingeren aan lianen!

Ik ben net berooft! Grrr... Ze hebben mijn ketting van mijn nek getrokken! Gelukkig niet mijn tas ofzo maar toch. Weer een ervaring rijker zegt de hotel eigenaar.

Op de bovenste verdieping van deze mall is een achtbaan en in de kelder naast ons een bowlingbaan :p
Verder is dit een verschrikkelijke, stinkende, drukke, rare stad. Morgen gaan we weer, naar Lake Toba.

xxx

• 17 April 2010 - 11:30

Kim:

Grrr! Niet je ketting :-( Koop maar snel een nieuwe daar ;-) Dat is niet lief van hun, ze waren vast jaloers op je dat jij zo'n mooie ketting hebt gekregen van je liefje ;-)

Zozo, ga je naar Frankrijk ja als je net terugbent :p Dan moet je wel even wachten tot wij terug zijn van vakantie hoor ;-) Want ik mis jou ook! Ik anders zie ik je pas na de zomer ! :O Dat mag niet hoor! :-p

Gaaf zeg dat jullie in die jungle waren, lijkt me zo vet om te zien die apen! Super wat jullie allemaal meemaken daar!Stiekem wil ik dat ook wel hihi.Hier in Nederland is weinig spannend nieuws.Alleen dat mijn broer en schoonzus een nieuw huis hebben gekocht, dat wij een nieuwe badkamer krijgen en al 10 dagen in de stof zitten en thuis geen douche hebben :-p En dat bas en ik aan het denken zijn over samenwonen! WHOEHOEW! :-) Dus dat is wel leuk! Liefs xxx Kimmieee

Tot snel!

• 17 April 2010 - 18:58

Rob:

heey.

wat zijn daar stoute mensjes dat ze zomaar je ketting jatten :s.
    wel super gaaf dat jullie door de jungle hebben gelopen enzo en dat je wilde aapjes zien rondslingeren :d.
    kan niet wachten om de foto's te zien.
    maar zag dat het ongeveer nog 103 dagen duurt voor dat jullie weer keertje terug zijn. maar dat duurt nog zolang :(:(

hoop julllie snep weer te spreken.

• 18 April 2010 - 01:09

Tatum:

julluie zitten ook niet stil zo te lezen! Die jungle klinkt idd heel vet!
    Jammer dat je beroven bent, maar het is waar dat je nu weer iets te vertelen hebt als e thuis komt (ook al had je dat al best wel:P).
    Veel plezier nog:)

• 19 April 2010 - 16:19

Tante Sjan:

Wat leuk zeg....van die apen dan! Het berovingsverhaal is natuurlijk minder :-(
    Het is te hopen dat jullie in de resterende tijd meer apen dan dieven tegenkomen....

Blijf ons verblijden met berichten enne....nog wat foto's zou natuurlijk geweldig zijn :-)

Kus en knuffel voor beiden!

-XXX-

• 21 April 2010 - 12:10

Oma Maria:

Hallo Nicky en Otto,
    vandaag zijn wij op ziekenbezoek bij Anneke op de camping, waar we jullie reisverslag "aapjes kijken" lezen. Jullie beleven wel spannende avonturen, fijn dat jullie zoveel vrienden tegenkomen.
    De tocht door de jungle lijkt ons bijzonder mooi, maar uit die enge stad kun je beter wegblijven en blijf uit de buurt van zakkenrollers!
    Van ons geen nieuws deze keer. Wij plannen jouw opa's verjaardag dit keer weer in de boshut.
    Lori en Tatum zijn binnenkort weer thuis, maar jullie zullen we nog een tijdje missen.
    Liefs van oma Maria en blijf gezond.

• 21 April 2010 - 12:13

Opa Rein:

Hoi Nicky en Otto,
    29 april gaan wij (opa&oma) met Birgit en Abel mee naar Frankrijk. We wilden dit nog eens zien en daar wat rondtrekken voor dat wij het niet meer kunnen. Jullie nog veel plezier en blijf gezond.
    Jullie foto's zijn mooi.
    Tot ziens opa Rein.